Välkommen!

Bloggen återspeglar livet bakom kulisserna på Lykkeliam, som egenföretagare till en webbutik och vardagslivet med familjen. Lykkeliam ägs och drivs av två kvinnor mitt i livet. Nu tar vi chansen att uppfylla en dröm, följa en passion och ger oss ut på en spännande resa. Passionen till barnkläder är nyckeln till denna resa. Följ gärna med och dela vår resa mitt i livet.


10 okt. 2011

Nu kör vi

Äntligen. Äntligen. Äntligen. Äntligen är allt i hamn.

Vi på Lykkeliam.se har bestämt oss. Vi vill vara med och göra en skillnad. Och som talesättet säger 
Många bäckar små... 

Via vår blogg kommer vi att auktionera ut ett eller flera barnklädesplagg ifrån vår webbutik, VARJE vecka. I slutet av varje månad kommer vi att skänka en del av intäkterna till den underbara organisationen UNG CANCER. UNG CANCER är en ideell organisation för unga vuxna som drabbats av cancer. De arbetar för ökad livskvalité både under och efter sjukdomen. Genom att vara en organiserad samlingspunkt och ett starkt stöd för unga cancersjuka, har jag stor tro till deras organisation. 

Förutom att arbeta med Lykkeliam.se arbetar jag på Skånes Universitetssjukhus. Dagligen träffar jag cancer patienter som är mitt i livet och oavsett åldern är de alla för unga för att drabbas av denna sjukdom. Fler än 800 unga människor drabbas av cancer varje år (källa: Ung Cancer). Det finns ett STORT behov av en organisation som UNG CANCER.

Vi har som sagt bestämt oss. Första auktionen kommer att komma igång under kvällen, så håll utkik. 

Läs gärna våra regler i menyn till höger innan ni väljer att lägga ett bud. Budet är bindande. Auktionerna avslutas varje söndag kväll, när klockan slår midnatt. Det sista liggande budet tar då hem auktionen. Under måndagen kommer vinnaren att kontaktas via mail samt presenteras på vår blogg. Köpet kommer därefter att genomföras via vår webbutik. Frakt på 19 kr tillkommer.

Så nu undrar ni nog vad är det egentligen vi kommer att skänka till UNG CANCER?
Jo, vi skänker 10% av auktionspriset, upp till varans butikspris. På summan som överstiger detta pris, skänks ytterligare 50%. Varje månad kommer vi att redovisa, här på bloggen, hur mycket pengar vi har skänkt. 

Under auktionsveckan går det endast att köpa varan under vår auktion, dvs den tas bort preliminärt ifrån butiken.

Så är ni redo? Det är vi, nu kör vi.




     

2 kommentarer:

  1. Så fint gjort av er!
    jag är absolut med! :)

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Jag har tipsat mina läsare om detta fina projekt ni startat!

    http://familjen-bus.com/2011/october/lykkeliam-ung-cancer.html#comment

    Många kramar från Familjen Bus/sarina fredriksson

    SvaraRadera